GUATEMALA - First days / antigua

Tjabba!

När jag började denna resa hade Jag denna idén om att man gjorde saker varje dag, åkte på turer hit och dit OH var aldrig stilla. På ett sätt är man ju aldrig stilla heller, men jag tänkte aldrig på att hostellen är fantastiska plaster att bara hömga på också. Om man kommer på ett bra hostell så är det lätt att fasta där och gosa hela dagen och det var exakt vad som hände i går. Jag tänkte att jag skulle ut och kolla staden. Det var mitt mission. Efter frukost skulle jag gå ut. Nah. Jag väntade till efter lunch. Tror ni det blev så? I don't think so. Jag hände bara runt på stället, var nöjd och snackade runt lite med folket här. På kvällen var det ladies night och det blev några sprite/whiskey (?) Blandningar, ölspelet och jag har aldrig innan de flesta av oss gick ut en sväng på en bar och en mera som en nattklubb. 

Det betydde däremot att idag blev dagen som jag bakom och jävligt gick ut med 3 personer från kanada/USA - anna,  heather och Jessie - och kollade runt i stan. Så gosig!








Efter vår lilla rundtur gick vi tillbaka till Hostellet och sov en sväng.  Därefter gick de tre på matlagningskurs och drt hade jag också jättegärna gjort - om det inte hade kostat 60 (sextio) dollar (DOLLAR). Uhuh,  jag hängde vid poolen istället och pratade med en tjej som precis kommit tillbaka från en vandringstur på en vulkan som jag också vill göra. Det slutade med att jag bokade den för imorgon och gick sedan till marknaden för att köpa varma byxor. Det blev ett par fodrade tights och ett par tjocka mjukisbyxor. Hoppas det räcker haha. 

När jag kom tillbaka till Hostellet hade de en barbecue för 44 kronor, sjukt gott var det och himlen såg ut såhär: 


Ikväll ska jag bara chilla efter 2 dagar med fest och tagga 5 h hike imorgon! Puss o kram! 
Sandra
2016-01-24 @ 12:26:15

Tack ellinor för att du får mig att minnas allt fint i central Amerika! Antigua tyckte jag om o klättrade oxå vulkanen.haha en annorlunda lite surrealistisk tur. Och mkt bra beslut att åka till caye caulker. Fantastisk ö! Tips är att bo på hotell o hänga med andra då killarna på ön kan vara påflugna. Men det vet du by now 😉 och du måste snorkla där!!bästa snorklingen ever och åk ut med segelbåt (om det e kvar). Hur länge ska du vara ute?kramar Sandra

Svar: åh ja. jag älskar central Amerika! underbart ställe att backpacka på och jag får nog ta o komma tillbaka och då också göra lite i Sydamerika haha! ja påflugna Boys har man vant sig vid men bra tips :) jag tror det finns segelturer men jag tror det är fett dyrt och inte så billigt som när ni var där tyvärr :( vad gjorde du i palenque? är det mest bara ruinerna där eller annat också? :)
ellinor♥

Sandra
2016-01-25 @ 17:52:35

Ja,priserna hinner tyvärr gå upp :(men håll utkik! Ibland snubblar man på saker ;-) palenque var så härligt. Miniby med ett område utanför byn med massa bungalows och så där. Så ska du dit så åk till det området,stanna inte i själva byn. Och ja,ruinerna är grejen. Men de är också de häftigaste jag sett. Alla andra ruiner jämfördes med dem 😂 o så är det lite vattenfall som man kan klättra i om man träffar någon som känner till området 😜 men om du har planer på att åka tillbaka till mexiko och är i närheten rekommenderar jag palenque!

Sandra
2016-01-25 @ 17:53:29

Ja,priserna hinner tyvärr gå upp :(men håll utkik! Ibland snubblar man på saker ;-) palenque var så härligt. Miniby med ett område utanför byn med massa bungalows och så där. Så ska du dit så åk till det området,stanna inte i själva byn. Och ja,ruinerna är grejen. Men de är också de häftigaste jag sett. Alla andra ruiner jämfördes med dem 😂 o så är det lite vattenfall som man kan klättra i om man träffar någon som känner till området 😜 men om du har planer på att åka tillbaka till mexiko och är i närheten rekommenderar jag palenque!

Therese
2016-01-27 @ 18:11:22

Update tack! 😍😘

Svar: det är minsann inte bara pappa som kan ta det lugnt med Skickaknappen ;)
ellinor♥

Therese
2016-01-27 @ 18:11:24

Update tack! 😍😘

Svar: YES SIR! 😘😛
ellinor♥




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0