CUBA PART 3 - TRINIDAD

Åh Trinidad. Älskade Trinidad! 








TRINIDAD!  Kubas äldsta stad? Nej? Det är nånting med det iallafall! Är den kanske kultur-bevarad eller vad det heter? Oavsett är det en fantastisk stad som jag verkligen yxkte om. Jag började gilla Kuba här. Kanske berodde det dels på att grabbarna från Costa Rica ju pratade flytande spanska vilket gjorde att vi inte blev lurade lika mycket - eller att vi kom lite närmre kubanerna i en mindre stad. 

Det var hur mysigt som helst att bara gå runt och titta i alla gallerier, alla torg och mötesplatser. Folk ställer sig på en plats och börjar spela musik, de är ute och det äe sällan man går förbi ett hus och inte får ett "hola" eller "buenas". 

Vi fick tag i en superbillig tur med häst till ett vattenfall också. Det var en go tur men jag är ju känslig för det där med hästar. De får inte vara för smala och det sa jag till de andra - att om de är för smala så följer inte jag med. Det förstod dem ju. Det var bara det att när vi väl var där stod hästarna redan klara, vilande så de såg inte så smala ut. Jag tänkte att ja men det är väl ok. Så vi red iväg. Jag såg inte förrän vi hoppat av på första stoppet hur jäkla smal min häst var. Mitt humör slog ju i botten men jag försökte göra ett bäst av situationen och blev arg på guiden varje gång han slog till min häst för att den skulle gå fortare. Skällde lit EPA honom och så ja så han slutade tillslut. Sedan på den sista lång a backen uppför till Trinidad stad så valde jag att hoppa av så att hästen slapp min tyngd också. Annars var det en supermysig tur. Naturen kring Trinidad är fantastisk så om ni åker dit så kan  jag verkligen rekommendera en ridtur. Det jag lärde mig var att inte ta den billigaste dock! De flesta andra hästarna vi aåg på andra turer var normalviktiga. 

En kväll gick vi ut och dansade. Superskoj att komma till en kubansk klubb. De dansar ju så fint. Likadant med Casa de la música i Trinidad. Så härlig stämning där! Dock vågade jag inte dansa med dessa underbara, snygga (!) Kubaner.  Jag menar. Jag är stel som en pinne och de föddes på en salsa lektion i princip. Dumt av mig att tänka så oavsett. 

Trinidad är ett måste om ni besöker Kuba!



Anonym
2016-01-16 @ 10:24:53

Åh elli! Kuba är inte det lättaste att turista på när man gör det själv.med allt det innebär! Men det är fantastiskt när man lär känna det riktiga Kuba. Verkar som du fick det tillslut 😊 tyckte oxå jättemycket om Trinidad! Hoppas du mår bättre nu iaf! Själv har det blivit en tur till Irland efter helgerna. Inte direkt varmt men kul att komma dit 😊 kramar

Svar: ja det tog ett tag haha men sen så gick jag till det! 😂 kul med Irland fast ja, kan ju tänka att det är kallt där nu 😂
ellinor♥




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0