CUBA PART 2 - VARADERO

Hej!
Vi fortsätter på lilla resumen från Kuba och på den tredje dagen, när jag började bli bättre i magen, tog jag bussen till Varadero! Jag fick en av de sista minuten-biljetterna så det var noga problem heller! När jag kom till Varadero tog jag en hop on hop off buss till hotellet där min morbror med familj bodde. Underbara dagar! 




Och denna bruttan fyllde 10! Stora tjejen! 😍

Den andra januari var jag tvungen att lämna. Det SÖG. Jag variante säker på vad jag tyckte om kuba än och med familjen nära började man ju sakna alla er i Sverige. Däremot kom jag på andra tankar -bussen var nämligen full till Trinidad.  Woopise. Inte så kul at the time när man redan är känslig och får höra atr nästa buss går imorgon. MEN! Vad gör inte smarty-pants super clever elli?! Hon går fram till chauffören och frågar om hon får sitta i trappan. Jag menar, alla platser är ju fulla men det finns ju fortfarande PLATS! Gissa! Det gick! 

Jag kom på bussen och de ordnade guide-platsen längst fram till mig! Hade bästa utsikten av allihopa på hela resan. Dessutom kunde jag prata lite med chaufförerna. Och utöver det träffade jag 3 nya personer - en tjej från Tyskland och 2 från Costa Rica - och vi alla fyra ville hitta ett Casa tillsammans i Trinidad! Bäst! 

Varadero är för turismen. Om man åker till Kuba för fina stränder,  fantastiskt vatten, chillade på en Resort med tusen andra turister så är det till Varadero man åker. Varadero är nämligen Turist-orten i Kuba. Därmed är det både mest hotell och dyrare där. Jag älskade att ha några dagar där på ett Nice hotell och med familjen framför allt. Om man inte är på Kuba för bara avslappning behöver man dock inte önska tid där. Däremot, om man vill kombinera det bästa, så är det glädjande att det finns väldigt bra bussförbindelser mellan Varadero-Havanna, Varadero-Trinidad och Varadero-Viñales. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0