TISDAG - sĂ„ som i himlen 😊

Tjabba!

Jag hade en riktigt bra rubrik till detta inlĂ€gget tidigare idag men nu har jag glömt den... typiskt. 

Iallafall sĂ„ försov jag mig Imorse sĂ„ jag missade frukosten. En av tvĂ„ frukostar som inte Ă€r bönor dessutom. Bummer och ni som kĂ€nner mig vet hur jag Ă€r pĂ„ morgonen. NĂ€r jag dessutom försovit mig OCH missat frukosten Ă€r det hela vĂ€rldens fel 😂 Men jag svalde dendĂ€r jĂ€kla stoltheten och höll mig undan tills jag var normal igen 😂 
Idag har jag inte varit sÄ mycket med djuren utan mest sopat gÄngarna, mÄlat och hjÀlpt till i köket. En mysig dag!

Innan eftermiddagsmötet idag sĂ„ samlade Sarita alla volontĂ€rer för att berĂ€tta om centrets historia. Sarita grĂ€t, jag grĂ€t, alla hade grötig röst pĂ„ mötet senare. En otroligt gripande historia som jag tĂ€nkte skriva om i ett eget inlĂ€gg för att historien behöver berĂ€ttas. 

Nu pĂ„ kvĂ€llen  har jag kollat runt pĂ„ flygbiljetter senare. Jag tror jag vill ha tre veckor i cancun och sedan Ă„ka runt till Kuba och dominikanska republiken för att dĂ€refter komma tillbaka till Mexico innan jag Ă„ker hem. Det Ă€r dock svinsvĂ„rt att veta hur mycket pengar man kommer ha och hur mycket allt kostar pĂ„ plats. Kuba Ă€r tydligen dyrt men överallt annat Ă€r tydligen billigt. Eller ska man ha mer tid i Mexico för att kunna resa runt mer by bus till t.ex. Nicaragua? Hm. Jag kom pĂ„ att jag kanske kan ta ett flyg till belize och sedan bussa upp för Mexico innan jag Ă„ker hem? Det Ă€e sĂ„ mycket frĂ„getecken och jag ska fundera mer! Det Ă€r roligt att planera dock! 

Nu pĂ„ kvĂ€llen kom dessutom Sarita, Bernal och Marielos  (tror jag hon heter) tillbaka frĂ„n supermarket med halloween-donuts! Herregud! Hur gott som helst och de var sĂ„ glada över att kunna bjuda oss pĂ„ det. De Ă€r underbara mĂ€nniskor. För mig Ă€r det dock helt sjukt att de tvĂ„ damerna i fyrtioĂ„raĂ„ldern som jag inte gillar tackade nej. Vet ni vad anledningen var? "No thanks, we don't want to get fat." AlltsĂ„. De Ă€r pinnsmala och Sarita som bjöd och var sĂ„ glad Ă€r inte sĂ„ pinnsmal. Usch. Jag var sĂ„ nĂ€ra pĂ„ att sĂ€ga att ja men dĂ„ kan jag ta era! Fast det gjorde jag ju inte 😂 

Jaja! Alla Ă€r vi vĂ€ll olika och det Ă€r tur :) vĂ€rlden hade varit alldeles för perfekt om alla var som mig. SkĂ€mt Ă„sido. 

Jag mĂ„ste dock be er att kommentera mer haha! Under hela helgen fick jag noll kommentarer! Det Ă€r jag inte van vid! Kommentera pĂ„! 😗

Puss och kram, 
E
Mammi
2015-10-28 @ 21:35:14

Vilken hemsk historia. Livet Àr inte rÀttvist alltid. Orkade knappt lÀsa det. Hörde att du skypat med pappa nÀr vi var hos Eva. Pubdag idag! Kan vÀl vara trevligt efter en tung dag. Puss och kram

Svar: ja det var mysigt med Skype :) ja pubdag idag! hoppas det blir lika lyckat som förra veckan :) Puss!
ellinor♄




Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0