MERIDA - Ska vi ta och åka tillbaka eller?

Hejsan!
Idag tog jag bussen till Merida runt 12 och kom fram runt halv 3. Jag gick till Hostellet och Rick faktiskt inte alls den härliga stämningen som fanns i Valladolid. När jag kom till hostellet var det en trött ung kille som malde på om reglerna och visade mig runt utan minsta lilla entusiasm. Det är ett väldigt fint hostell men jag har eluttag valt något annat för att här är absolut noll stämning. Jag är glad att jag bara bokade en natt (fastän jag tänkt stanna 2 innan jag kom hit). 

Nu har jag gått runt här lite och nej, jag gillar inte denna stad. Kanske för att det är storstad och inte alls lika charmig som Valladolid, men också för att jag tycker män här är äckliga. Det var en som gick förbi mig, gick precis framför mig för att sedan vända sig om till mig och fråga vad klockan var. Det kändes som ett klassiskt "ta fram mobilen" knep eftersom han ju såg att jag inte hade någon klocka på armen. Tur att den låg i bhn så jag kunde säga att jag inte visste.  

Sedan när jag stod inne och beställde mat på en typ statoilaffär så kommer en man, tittar skitäckligt på mig och kommer jättenära. Nej blääääää. Jag ska härifrån imorgon! 

Dock funderar jag på om jag borde sticka till Playa del carmen eller tulum eller tillbaka till Valladolid. Jag är sugen på strand igen.. jag tror dock det blir tulum. Eller Playa. Jag ska kolla priser och sånt nu. Sen åker jag till Isla Mujeres den 18onde.  När nu  det äe 😂

Nej, inga bilder från idag eftersom jag inte ville dra fram mobilen 😂 (eller ens fota denna märkliga stad.)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0